سوختگی فرش دلایل زیادی دارد. گاهی افتادن یک تکه ذغال و یا خاکستر سیگار یک دردسر برای ما ایجاد می‌کند. فرش ما ممکن است بر اثر تماس با یک قابلمه داغ بسوزد. اما موضوعی که لازم است بدانید این است که ترمیم فرش در بسیاری از موارد توسط خودتان برطرف می‌شود.
نمایان شدن اثر سوختگی بر روی فرش، مشکلی است که همه ما تجربه آن را داشتیم. اما احتمالا راه‌حل‌های آن را ندانیم. میزان سوختگی فرش برای رفع آن نقش مهمی دارد. نگرانی ما بر روی فرش ماشینی و دستباف با هم متفاوت است. البته به این بستگی دارد که چقدر فرش خانه خود را دوست داریم. برای ترمیم فرش هم این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد که میزان سوختگی تا چه حدی است. اگر سوختگی سطحی باشد حتما بر طرف می‌شود، اما اگر فرش شما در اثر سوختگی پار شده باشد امکان ترمیم وجود ندارد، اگر هم این امکان وجود داشته باشد ظاهر فرش شما مانند روز اول نخواهد شد. در کنار تمامی این مشکلات افراد متخصصی برای ترمیم فرش شما در قالیشویی ها برای مشاوره وجود دارند که آن را به راحتی رفع کنید. در صورتی که سوختگی قسمتی از فرش زیاد باشد، این کار با رفوگری توسط کارشناسان رفوگر در این مراکز انجام می‌گیرد.

ترمیم سوختگی فرش

برخی از سوختگی‌ها باعث می‌شود قسمتی از فرش دچار فرورفتگی شود. برای رفع این فرورفتگی می‌توانید یک تکه یخ بر روی آن بگذارید و پس از آب شدن یخ، آن قسمت از فرش را شانه کنید. فرش به حالت اولیه خود برمی‌گردد. اگر فرش شما توسط ذغال یا سیگار سوخته است، نگران نباشید؛ قسمتی که آثار سوختگی دارد را با کمک یک کاغذ سمباده، بتراشید. سپس به کمک یک دستمال تمیز قسمت‌های تراشیده شده را از روی فرش بردارید. حالا اگر باز هم اثرات سوختگی بر روی فرش دیده می‌شود به کمک یک قیچی کوچک قسمت‎های سوخته را با دقت قیچی کنید. در این کار زیاده روی نکنید. چرا که به بافت فرش آسیب می‌رسانید.

ترمیم سوختگی فرش با شمع

برای جلوگیری از به آب دادن این دسته گل ترجیحا شمع را در ظرف مطمئنی قرار دهید. یا حداقل شمع را در جایی دور از فرش بگذارید. اما اگر به هر دلیلی با چنین اتفاقی روبرو شدید راه چاره‌ای برای حل آن وجود دارد. در قدم اول لکه شمع ذوب شده را به کمک یک دستمال خشک از روی فرش بردارید. حواستان باشد دستمال را بر روی لکه نکشید. این کار را باید به آرامی انجام دهید که لکه شمع بیشتر از این بر روی فرش پخش نشود.
سپس برای رفع سوختگی آن، آن قسمت را به کمک یک ابزار از روی فرش بتراشید. سپس برای لکه باقی مانده یک دستمال تمیز نخی بر روی لکه بگذارید و به آرامی روی آن اتو بکشید. دقت کنید حرارت اتو باید ملایم باشد. پس از تمامی این کارها برای منظم کردن تار و پود فرش‌ها می‌توانید فرش را با برس مخصوص شانه بکشید.

راه چاره سوختگی فرش با اتو چیست؟

گاهی برای خشک کردن فرش مجبورید از اتو استفاده کنید. اما این کار ممکن است کار دستتان دهد و با اتو فرش خود را بسوزانید. در حالتی دیگر ممکن است مشغول اتو زدن لباس خود باشید، همان لحظه تلفنتان زنگ بخورد و سرگرم صحبت شوید؛ غافل از این که اتو بر روی فرش جا مانده است. حال باید بدانید با سوختگی فرش چه کنید؟ یک روش جالب برای سوختگی فرش با اتو وجود دارد. البته این روش به این موضوع بستگی دارد که میزان سوختگی در چه حدی باشد. اگر سوختگی در حد ایجاد یک لکه زرد رنگ باشد، راه چاره آن یک تکه پیاز است. یک پیاز را از وسط دو نیم کنید و بر روی لکه سوختگی بگذارید. پس از چند دقیقه روی آن را با آب سرد بشویید.
اما اگر میزان سوختگی از حد یک لکه بیشتر باشد، دیگر چاره کار به دست شما نیست. باید فرش خود را به پیش کارشناسان این امر ببرید. یک کارخانه قالیشویی معتبر پیدا کنید و موضوع را با کارشناسان ترمیم فرش در میان بگذارید. در بسیاری از موارد این مشکل برطرف می‌شود.


قالیشویی سوختگی ,ترمیم ,وجود ,بگذارید ,دستمال ,می‌شود ,میزان سوختگی ,ترمیم سوختگی ,وجود دارد ,دستمال تمیز ,برای ترمیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

GroceryC سایت ملو || دانلود آهنگهای جدید چاپخانه دانشگاه علامه طباطبایی وبلاگ تعمیر لوازم خانگی زهرا نوشت پایگاه شعر دانلودینا هیئت مکتب العباس(ع)خمینی شهر